Przełamujemy bariery

7 października 2022r.
 
Ulubione przedmioty, zainteresowania, satysfakcja oraz pozytywne oceny i pochwały to jedna strona nauki. Druga strona medalu to niepowodzenia, słabe wyniki, niska motywacja. Ze zderzeniem tych dwóch światów spotykamy się na co dzień w szkole. Z tymi problemami boryka się część uczniów. Pojawiają się pytania: z czego wynikają te problemy?, co jest ich przyczyną?
W dniach 3-9 października odbyły się obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.
W tym roku hasło przewodnie brzmiało: Przełamujemy bariery. Słowo dysleksja przewija się w rozmowach, ale nie wszyscy wiedzą, co ono oznacza. Klasa IV na godzinie wychowawczej poznała bajkę J.M. Chmielewskiej Czapka, lamy i kotomierz. Po wysłuchaniu bajki uczniowie wskazali problemy bohaterów, a tym samym poznali fachową terminologię: dysleksja, dysortografia, dysgrafia i dyskalkulia. Włączając się w obchody Tygodnia Świadomości Dysleksji, uczniowie metodą burzy mózgów szukali sposobów na skuteczne i efektywne uczenie się. Na języku polskim mierzyli się z ćwiczeniami ortograficznymi i krzyżówkami, na zajęciach logopedycznych ćwiczyli koncentrację, bawiąc się w memory ortograficzne. Chętni wykonali fiszki ortograficzne.
Klasa IV na lekcji kaligrafii i ortografii ćwiczyła staranne i bezbłędne przepisywanie tekstu.
Szkolny zespół redakcyjny
 
 



SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Mikołaja z Ryńska
ul. Szkolna 4
87-213 Ryńsk

tel.  56 688 52 82
e-mail   sprynsk@gminarynsk.pl
NIP   878-180-24-99

dyrektor: Dorota Grabowska
wicedyrektor: Monika Brzozowska
 
Nasz Patron - Mikołaj z Ryńska
Kadra Pedagogiczna
Sekretariat
Rada Rodziców
Pedagog, psycholog, logopeda
Dokumenty szkoły
Ocenianie
Plan zajęć
Ministerstwo Edukacji
i Nauki
Samorząd uczniowski
Kalendarz szkolny
Gmina Ryńsk
Świetlica szkolna
Biblioteka szkolna
Kuratorium Oświaty
w Bydgoszczy
Dla uczniów
Dla rodziców
OKE w Gdańsku
Deklaracja dostępności
RODO

Aktualności
Archiwum
Absolwenci
Osiągnięcia
Zrealizowane projekty

Historia Ryńska
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
*